24 mei 2017

Eindelijk maatregelen veiligheid zwembaden

Het CDA is blij dat de wethouder eindelijk maatregelen treft om de Haagse zwembaden plezieriger en veiliger te maken. Onlangs bleek dat er veel misstanden zijn in Haagse zwembaden, variërend van bedreigingen, zedendelicten, ruzie, diefstal tot overlastgeveneden jongeren.

Foto: denhaagFM

Er werd kortgeleden al extra beveiliging en cameratoezicht ingezet. Den Haag gaat nu ook een pasjessysteem invoeren in alle gemeentelijke zwembaden en zwemverboden, variërend van een week tot maximaal vijf jaar, opleggen aan mensen die zich misdragen. CDA-fractievoorzitter Daniëlle Koster (veiligheid) is blij dat de wethouder eindelijk maatregelen treft. ‘’De wethouder leek eerst de signalen van misstanden in de Haagse zwembaden te onderschatten. Gelukkig gaat hij nu doeltreffend te werk. Ik hoop dat met deze maatregelen kinderen en jongeren weer veilig en met plezier kunnen zwemmen in onze stad.’’