10 december 2015

Evenement past niet in gemeentelijk beleid

Het CDA Den Haag stelt vragen aan wethouder SWWS. Het staat het CDA tegen dat de PvdA-wethouder opnieuw een opzichzelfstaand project financiert met integratiegelden. Ditmaal het DiverCity evenement. Dit is volgens het CDA niet effectief en in strijd met het evenementenbeleid van de gemeente dat stelt dat gemeentelijk gesubsidieerde evenementen concrete doelen moeten nastreven.

‘’Mijn partij vindt het heel belangrijk dat de sociale integratie in onze stad wordt bevorderd en juist daarom trekken wij aan de bel. We zien dat er door de wethouder SWWS opnieuw geld wordt gepompt in een los projectje terwijl juist een integrale aanpak werkt.’’ Aldus CDA-raadslid Desh Ramnath. ‘’Ik ben het zat dat de wethouder alsmaar losse projectjes subsidieert en wanneer het hem zint groepen een voordeel bezorgt. Er zit geen consistentie in zijn beleid en hierdoor is de effectiviteit ver te zoeken. Geld bestemd om de integratie te bevorderen wordt niet goed besteed en gewoonweg weggegooid op deze manier.’’

Volgens het CDA zijn ook de exacte doelen van het evenement niet bekend. ‘’Er wordt gezegd dat het evenement groepen nader tot elkaar moet brengen. Een mooi streven. Maar wat wil de wethouder nu exact bereiken met dit evenement en de inzet van de integratiemiddelen hiervoor? Hoeveel bezoekers, met welke culturele achtergronden, verwacht hij? Hoe worden zij tot elkaar gebracht? Pas met dit soort concrete doelstellingen kan gemeten worden of het evenement en de investering effectief zijn.’’