18 december 2014

Evenementen tijdens bouw Kijkduin

Om Kijkduin ook tijdens de uitvoering van de forse bouwplannen aantrekkelijk te houden voor bezoekers en zo lokale ondernemers te steunen heeft het CDA de gemeente verzocht evenementen te faciliteren tijdens de periode dat Kijkduin op de schop gaat. Het college honoreert dit verzoek en gaat ermee aan de slag.

‘’Tijdens de lange periode dat er grootschalige werkzaamheden gaan plaatvinden op Kijkduin zal er overlast plaatsvinden en dit zal, vooral in de zomermaanden, veel bezoekers kosten. Een direct verlies van klanten voor lokale ondernemers’’, aldus raadslid Michel Rogier. Het CDA wil dat de gemeente de lokale ondernemers tegemoet komt door het organiseren van evenementen om bezoekers ook tijdens de verbouwing naar Kijkduin te trekken. Rogier: ‘’Wij zijn verheugd dat een meerderheid van de Raad ons voorstel steunt en de wethouders ermee aan de slag gaan!’’

Al eerder pleitte Michel Rogier tegen megalomane bouwplannen op Kijkduin. ‘’Het is voor het CDA belangrijk dat het kleinschalige karakter van Kijkduin als familiebadplaats behouden blijft.’’ Tijdens de behandeling in de raadsvergadering van vanavond heeft het CDA er, door een ingediende wijziging, voor gezorgd dat de horeca verder weg van het wooncentrum Zeehaghe komt te liggen om overlast voor bewoners te beperken.