04 februari 2015

Fietsenstalling CS: CDA denkt ook aan toekomst ondergrondse OV

Het CDA Den Haag  is zeer verheugd met de komst van een fietsenstalling onder het KJ-plein bij het centraal station. ‘’Fijn dat er eindelijk iets gebeurd. Wij hopen dat de fietsparkeerproblemen bij het station hierdoor worden opgelost’’, aldus CDA-er Michel Rogier, die in een filmpje al eerder zijn onvrede uitte over de fietsparkeerproblematiek rondom het centraal station.

Het raadslid meent echter wel dat de komst van de ondergrondse fietsenstalling de toekomstige ontwikkeling van een ondergrondse tramverbinding niet in de weg mag staan. Rogier zou graag zien dat de fietsenstalling zo wordt ingepast dat in de toekomst een ondergrondse tramverbinding en halte bij het centraal station tot de mogelijkheden blijft behoren.  Rogier: ‘’Een ondergrondse tramverbinding lijkt nu nog erg ver weg  en de noodzaak ervan is op dit moment nog beperkt. Dit neemt echter niet weg dat er in de (verre) toekomst veel zal veranderen in onze stad en in het openbaar vervoer, bijvoorbeeld naar de internationale zone en Scheveningen. Mijn fractie vindt dan ook dat de optie om ooit ondergrondse OV-verbindingen aan te kunnen leggen open moet blijven.’’

In de vergadering van de gemeenteraad vanochtend stond de wethouder positief tegenover het voorstel van Rogier. Hij zegde toe dat hij het meeneemt in de verdere uitwerking van het plan.