27 juli 2016

Fietspaden zonder naam

Het CDA wil van het stadsbestuur weten of zoals beloofd alle fietspaden in Den Haag inmiddels een naam hebben.

Michel Rogier van het CDA kaartte begin 2014 bij de gemeente aan dat een groot aantal fietspaden in onze stad geen naam heeft en verzocht de gemeente om alle paden in onze stad wel van een naam te voorzien. Dit om verwarring bij gebruikers te voorkomen en om de paden in geval van nood vindbaar te maken voor ambulance, brandweer en politie. Het College voerde toen een inventarisatie uit en presenteerde een lijst met daarop 66 fietspaden zonder naam. In 2015 zou de gemeente, op verzoek van het CDA, al deze 66 fietspaden van een naam voorzien. Het CDA wil nu graag weten of inmiddels alle fietspaden in onze stad een naam hebben. Rogier: ‘’Ook willen wij weten wat de namen van de paden zijn geworden. Mochten, zoals aan ons werd beloofd, bewoners meebeslissen over de naamgeving en werd bij het kiezen van een naam gekeken naar de historie van de wijk?’’