10 juli 2014

Fractie CDA Den Haag is compleet

Met de beëdiging van Jerome Felida als fractievertegenwoordiger is de CDA-fractie in de Haagse gemeenteraad compleet!

Donderdagavond werd Jerome tijdens de Raadsvergadering beëdigd als tweede fractievertegenwoordiger van het CDA. Hij is van Antilliaanse komaf en werkzaam bij het ministerie Binnenlandse Zaken. Met vrouw en dochtertje woont hij in het centrum. Hij zal de drie CDA-raadsleden ondersteunen waar het zorg, jeugd en welzijn en de stadsdelen Escamp en Haagse Hout betreft.

Jerome wil de afstand voor mensen naar het stadhuis verkleinen door veel aanwezig te zijn in de stad. ‘’Mijn insteek is om  op het stadhuis met kennis van zaken kritisch het beleid van het college te volgen maar ook vaak op bezoek te gaan bij onze stadgenoten om van hen te horen hoe het ermee gaat, waar hulp gewenst is en wat de gemeente kan doen om de mensen in hun kracht te zetten. Ik wil een stem geven aan kwetsbare groepen in de stad die de weg naar de politiek niet altijd goed kunnen vinden’’, aldus Felida. Ook wil de kersverse fractievertegenwoordiger zich inzetten om de bureaucratie in de zorg verder te  verminderen.

Jerome zal fractievoorzitter Daniëlle Koster ondersteunen bij de behandeling van de decentralisaties. ‘’Wij hebben veel geld gereserveerd om de keiharde landelijke bezuinigingen in de zorg op te vangen. Wij blijven er kritisch op toezien dat het geld goed besteed wordt en dat in Den Haag iedereen de zorg krijgt die hij of zij verdient.’’

De al eerder benoemde fractievolger Justyna Wachnicka, een jonge onderneemster van Poolse komaf, zal de fractie volgen en ondersteunen op gebieden van internationale zaken, expats, ondernemen en integratie.

Het team, bestaande uit Daniëlle Koster, Michel Rogier, Desh Ramnath, Cees Pluimgraaff, Jerome Felida en Justyna Wachnicka, is nu compleet! Samen met Karsten Klein als wethouder Economie, Zorg en Scheveningen gaan zij de komende periode aan de slag. ‘’Samen met de bewoners laten we de economie van Den Haag weer bloeien, zorgen we voor goede zorg en krijgen bewoners meer inspraak.’’