07 oktober 2016

Gemeente gaat vervuild bedrijventerrein Oude Haagweg eindelijk schoonmaken

Het vervuilde bedrijventerrein aan de Oude Haagweg, de gamma-locatie, wordt eindelijk schoongemaakt. Het CDA trok al jaren geleden aan de bel, en vorig jaar nog samen met D66. Het CDA eiste dat het al sinds begin deze eeuw braakliggende terrein snel zou worden aangepakt.

De Omgevingsdienst Haaglanden schreef vorig jaar in een rapport dat het voormalige bedrijventerrein naast de Gamma-vestiging dermate zwaar verontreinigd was dat er snel gesaneerd moest worden. De bewonersorganisatie Loosduinen hadden al meerdere malen het gemeentebestuur opgeroepen om de grond te gaan saneren. Na vragen van het CDA met D66 gaat dat nu alsnog gebeuren.

Begin deze week is begonnen met de laatste sloopwerkzaamheden. Op maandag 17 oktober start de bodemsanering. De verwachting is dat die in december is afgerond.