11 september 2014

‘’Gemeente, leg eens uit waarom ik om moet rijden!’’

Dat automobilisten in Den Haag zich groen en geel ergeren aan de vele werkzaamheden in Den Haag wisten we al. Geregeld staan automobilisten in de file of moeten ze omrijden. De ANWB stelt nu dat automobilisten zich een stuk minder ergeren als ze weten waarom ze in de file staan of om moeten rijden. Het CDA in de Haagse gemeenteraad vraag daarom aan het college om automobilisten meer uitleg te geven over waarom een weg onbereikbaar is.

Michel Rogier: ‘’Nu wordt vaak via bebording alleen aangegeven dat er werkzaamheden zijn. Wanneer wordt aangegeven wat er precies gebeurt, zoals werkzaamheden aan het riool, een betere tramverbinding of een mooier wegdek, zien verkeersgebruikers het nut van de werkzaamheden in en zijn ze coulanter.’’ Het CDA zou dan ook graag zien dat de gemeente automobilisten beter informeert over de nut en noodzaak van werkzaamheden.

Verder vraagt het CDA ook aandacht voor de overige adviezen die de ANWB geeft aan de gemeente. Zo zou Den Haag alternatieve routes beter kenbaar kunnen maken bij weggebruikers en werkzaamheden beter kunnen inplannen. ‘’Het gebeurt nu nog te vaak dat bij de afsluiting van een weg de meest voor de hand liggende alternatieven ook afgesloten zijn vanwege werkzaamheden, dit kan efficiënter’’, aldus Rogier. ’’Mooie adviezen van de ANWB waar Den Haag vast iets mee kan!’’