15 september 2017

Groengele zone Loosduinse Hoofdstraat

Het parkeren in de Loosduinse Hoofdstraat wordt stukken goedkoper. Er komt een zogenaamde groengele-parkeerzone. CDA-er Michel Rogier vroeg hier in de zomer van 2016 om. Op zijn verzoek is de wethouder in gesprek gegaan met de ondernemers aldaar en wordt het vanaf eind november mogelijk om voor een dubbeltje kort (max 1 uur) te parkeren voor een boodschap.

Rogier is zeer blij voor Loosduinse winkelaars en winkeliers. ‘’Wij zijn blij dat de klanten van winkels in de Loosduinse Hoofdstraat het eerste uur tegen een zeer laag tarief kunnen parkeren. Mensen kunnen straks snel even een boodschapje doen maar hoeven niet direct het volle pond te betalen. Ik heb veel liever dat men dit geld kan uitgeven bij de lokale ondernemers.“

Historie betaald parkeren
Het betaald parkeren in de Loosduinse winkelstraat is er ooit op verzoek van ondernemers zelf gekomen om lang parkeren voor hun deur tegen te gaan. Veel mensen parkeerde hier hun auto en gingen met lijn 2 verder de stad in om vervolgens ’s avonds weer terug te komen. Rogier: ‘’De groengele zone hier is een mooie toevoeging waardoor langparkeerders worden gemeden maar klanten blijven komen!’’

Ypenburg
Bij winkelcentrum Ypenburg werkte de groengele zone eerder niet omdat er in dezelfde straat verschillende parkeerregelingen waren. Dit was zeer verwarrend. In Loosduinen is het een heel andere situatie namelijk één straat waarin al betaald moest worden voor parkeren. Eenduidig en simpel beleid waardoor iedereen weet waar ie aan toe is.

“Door een symbolisch bedrag te betalen kun je kort parkeren en is er vrijwel altijd een plekje te vinden in deze gezellige winkelstraat van Loosduinen. Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!” aldus Rogier.