14 maart 2015

Haagse clubscheidsrechters vallen in de prijzen!

Linda Blanken en Maarten Kuif zijn verkozen tot de beste Haagse clubscheidsrechter van het Jaar. Maarten Kuif  van Dubbel Zes won de publieksprijs, en Linda Blanken van sv Loosduinen werd door de jury aangewezen als winnaar.

De verkiezing is ook dit jaar met groot enthousiasme omarmd door de Haagse sportwereld. Veel scheidsrechters zijn aangemeld als kandidaat voor de prijs. Een vakkundige jury bestaande uit onder andere Lex Schoenmaker (ex-profvoetballer), Karin Blankenstein (voorzitter John Blankenstein Foundation) Ton Beije (Haaglandenvoetbal), Peter Oskam (Tweede Kamerlid CDA) en Bart Volkerijk (oud-honkballer) maakten hieruit een selectie van tien genomineerden.

De winnaars
Het publiek mocht stemmen op de tien geselecteerde clubscheidsrechters, afkomstig uit onder ander voetbal, hockey, korfbal en handbal en deed dat massaal. In een week tijd werden er maar liefst 1.436 stemmen uitgebracht. Maarten Kuif blijkt voor zijn club onmisbaar en mede daarom werd er door de leden van Dubbel Zes massaal op hem gestemd is.  De jury had de grootste bewondering voor Linda Blanken, die zowel door de thuisploeg als de uitploeg bestempeld werd als women of the match.

Initiatief
Het instellen van de verkiezing van de Haagse clubscheidsrechter van het jaar is een initiatief van het CDA Den Haag. Hiermee wil het CDA de aandacht vestigen op het belang van vrijwilligers voor (sport)verenigingen in de stad. Volgend jaar wordt de verkiezing weer georganiseerd.

#clubscheids