11 oktober 2016

Haagse stageprijzen uitgereikt aan stagiaire en stage

Zojuist reikten CDA-raadsleden Desh Ramnath en Michel Rogier samen met onderwijswethouder Ingrid van Engelshoven de Haagse stageprijzen uit.

Beste stagiaire

De prijs voor beste stagiaire ging naar Kevin Pompen van de Inspecteur S. de Vriesschool die zichzelf extra uitdagingen oplegde tijdens zijn stage. Een voorbeeld van zo een uitdaging was het op eigen initiatief behalen van het vorkheftruck-certificaat. Hij kreeg tijdens de uitreiking zelfs een baan aangeboden van zijn stagebegeleider.

Beste stage
De prijs voor het aanbieden van de beste stage ging naar Van Gils Automotive. Het van oorsprong Haagse bedrijf in auto-onderdelen biedt stagiaires kansen om zich te ontwikkelen in een veilige omgeving, waarin in het verlengde van school wordt meegedacht over leerdoelen. De stagiaires worden tijdens de stage bij Van Gils uitgedaagd hun grenzen te verleggen en er is exceptioneel veel tijd voor uitgebreide kennismaken, begeleiding en ondersteuning.

Jaarlijkse stageprijzen
De stageprijzen zijn een initiatief van het CDA en worden vanaf dit jaar elk jaar door de gemeente uitgereikt. Desh Ramnath: ‘’Jongeren uit het praktijk- en speciaal onderwijs kunnen geregeld geen stage vinden in onze stad die past bij hun opleiding. Dit terwijl ondernemers tegelijkertijd geen geschikte stagiaires in onze stad kunnen vinden. Door als gemeente, in samenwerking met diverse praktijkonderwijsinstellingen, jaarlijks stageprijzen toe te kennen aan één Haagse ondernemer en één Haagse leerling wordt het belang van het lopen van een stage en het aanbieden van een stage benadrukt. We hopen dat bedrijven worden gestimuleerd meer en passende stages aan te bieden en leerlingen nog meer ambitie tonen en extra hun best doen op hun stage.’’