03 oktober 2014

Half-afgebroken terras Noordboulevard doorn in het oog

Tot ergernis van het CDA bepaalt al weken een half afgebroken terras het beeld van de Noordboulevard op Scheveningen. Woordvoerder Scheveningen van het CDA Cees Pluimgraaff: ‘’Een doorn in het oog voor bezoekers van Scheveningen Bad. De restanten van het terras moeten zo snel mogelijk worden opgeruimd!’’

Op de Strandweg 155 is een horecaondernemer vertrokken. De ondernemer heeft zijn terras afgebroken en ten delen verwijderd. Wat overblijft op de plek waar het eilandterras stond is een verhoging van betonnen platen met nog wat restanten van het terras, waaronder een grote cactus van kunststof. ‘’Een lelijke plek die totaal niet past in de omgeving’’, aldus Pluimgraaff. ‘’Op de drukbezochte boulevard, zeker tijdens het vliegerfestival afgelopen weekend waren er veel bezoekers in Scheveningen Bad, is de lege plek met verhoging en restanten een doorn in het oog voor bezoekers van de boulevard’’.

Het CDA vraagt dan ook aan de gemeente of zij zelf tot actie over wil gaan of de verantwoordelijke(n) wil aanspreken, om de boel recht te trekken en te zorgen dat de lelijke plek snel verdwijnt en de openbare ruimte er, voor de Scheveningers en al haar bezoekers, weer mooi uitziet.