11 september 2014

Helaas geen Special Olympics in Den Haag

Gehandicaptensport wél de volle aandacht

Naar aanleiding van de oproep van het CDA om de Special Olympics naar Den Haag te halen gaf het college van B&W aan dat het organiseren van de Special Olympics helaas niet haalbaar is voor de gemeente Den Haag. Het CDA deed deze oproep aan de gemeente omdat het CDA wil dat gehandicaptensport dezelfde aandacht krijgt als alle andere vormen van sport.

Lichtpuntje
Wel belooft  het college van B&W in overleg te gaan met Special Olympics Nederland, Onbeperkt Sportief en lokale organisaties als Stichting Sportbelang SGK om de haalbaarheid en het draagvlak te onderzoeken voor andere aansprekende paralympische evenementen en te kijken hoe de gemeente gehandicaptensport verder kan ondersteunen. Het CDA is blij dat de gehandicaptensport op deze manier toch aandacht krijgt!

Cees Pluimgraaff: ‘’Voor veel gehandicapte mensen is het erg belangrijk om te kunnen sporten, ontspannen en presteren. Op voorspraak van het CDA is geld uitgetrokken in het coalitieakkoord voor een fonds gehandicaptensport. We zijn blij te horen dat het college nu stappen onderneemt om de gehandicaptensport in Den Haag verder te willen ontwikkelen en ondersteunen.”