14 maart 2017

Hellingbaan Tweede Haven officieel geopend

Zojuist opende Cees Pluimgraaff samen met Karsten Klein en een afvaardiging van Voorall (een belangenvereniging voor Hagenaars met een beperking) en de bewonersorganisatie Havenkwartier de hellingbaan langs de trappartij van de Schokkersweg naar de Dr. Lelykade in de haven van Scheveningen. Goed nieuws voor mensen met een rolstoel, kinderwagen of rollator. Zij kunnen nu ook makkelijk de Tweede Haven bereiken.

CDA-woordvoerder Scheveningen Pluimgraaff, die zich al sinds juli 2014 inzet voor de komst van een hellingbaan in de Tweede Haven, is zeer verheugd: ‘’Enkele bewoners van het nabijgelegen verzorgingshuis Uiterjoon vroegen mij in de zomer van 2014, tijdens mijn spreekuur Scheveningen, om mij in te zetten voor de realisatie van een hellingbaan. Eén bewoonster heeft zich zelfs al vanaf 2004 hard gemaakt voor de komst van een hellingbaan. Het heeft wat tijd en energie gekost, meerdere ontwerpen passeerden de revue, maar ik ben blij dat hun verzoek nu dan toch eindelijk is ingewilligd.’’

Op een mooie dag willen veel bezoekers en bewoners vanaf de Schokkersweg de Tweede Haven in om te wandelen of nog wat te eten en drinken. Maar als je niet zo goed ter been bent of een kinderwagen bij je hebt moest je voorheen helemaal omlopen om beneden te komen. Een mogelijkheid zodat ook ouderen en mensen met kinderen via de Schokkersweg naar beneden de Tweede Haven in kunnen is goed voor hen en voor de ondernemers op de Dr. Lelykade.

Pluimgraaff en Klein gingen samen met enkele rolstoelgebruikers voor het eerst de hellingbaan op. ‘’Hij werkt prima!’’, aldus Pluimgraaff.