27 juni 2018

Het CDA neemt het op voor bewoners Kraayenstein

Het CDA neemt het op voor de bewoners van Kraayenstein. De gemeente gaat de verouderde wijk aanpakken. Alleen de invulling over hoe het moet aangepakt worden daar verschillen de bewoners en de gemeente nog te veel over. Michel Rogier roept de wethouder op om tot een goede oplossing te komen.

De gemeente wil nieuwe parkeerplekken maken in Kraayenstein om op deze manier parkeeroverlast tegen te gaan en de verkeersituatie overzichtelijker te maken. Een groot deel van de parkeerplekken worden met de nieuwe plannen voor de garages van bewoners aangelegd. Bewoners kunnen op die manier niet meer parkeren in hun eigen parkeergarage.
“Hartstikke mooi en goed dat Kraayenstein nu eindelijk wordt opgeknapt. We moeten er alleen wel voor zorgen dat als er een wijk wordt opgeknapt we het ook goed opknappen. Het belangrijkste is dat bewoners blij met de nieuwe plannen zijn. Daarom roep ik de wethouder op om in goed overleg met de buurt tot een goed plan te komen waar iedereen zich in kan vinden.” Aldus CDA-woordvoerder Loosduinen Michel Rogier.
De gemeente gebruikt bij het aanpakken van wijken het Handboek Openbare Ruimte waarin allerlei voorwaardes en regels zijn vastgesteld waaraan voldaan moet worden bij de inrichting van een wijk. Michel Rogier “Ik heb altijd al gezegd dat het Handboek Openbare Ruimte geen wet van Meden en Perzen moet zijn maar dat er ruimte moet zijn voor lokale oplossingen, zodat we een mooie wijk krijgen waar iedereen blij mee is.”