21 september 2017

High Tea voor eenzame ouderen

Op de eerste dag van de week tegen eenzaamheid organiseerde het CDA Den Haag samen met woonzorgcentrum Oostduin een High Tea voor bewoners en ouderen uit de buurt. Samen met CDA-raadslid Michel Rogier genoten enkele tientallen ouderen van een kopje thee en een lekker gebakje.

Met de High Tea vroeg het CDA aandacht voor eenzaamheid én probeerde de partij ouderen uit Benoordenhout te helpen uit de eenzaamheid te komen. Rogier: ‘’Veel Hagenaars, met name ouderen, zijn eenzaam. Daar moeten we iets aan doen! Met deze High Tea maakten we eenzaamheid bespreekbaar en beleefden eenzame ouderen samen een leuke tijd. In Oostduin worden veel leuke activiteiten georganiseerd waar ouderen uit de buurt elkaar kunnen ontmoeten en gezellig samenzijn. Zoals een bridgemiddag, schildercursussen, muziekmiddagen en spelletjesavonden. Voor elk wat wils! Tijdens de bijeenkomst werden de aanwezige ouderen ingelicht over wat er allemaal te doen is zodat zij hopelijk wat vaker aanspraak en gezelligheid zullen opzoeken.’’