08 februari 2017

In meer winkelgebieden parkeren voor een dubbeltje

Op herhaaldelijk aandringen van het CDA wordt de pilot groengele zone (het eerste uur parkeren tegen een laag tarief) eindelijk uitgebreid naar andere Haagse winkelcentra. Het CDA is zeer verheugd.

CDA-er Michel Rogier bepleit al jaren dat, ten behoeve van ondernemers en het winkelgemak voor klanten, blauwe zones moeten worden ingevoerd bij Haagse winkelgebieden. Op voorstel van het CDA Den Haag heeft de gemeente de Haagse variant van de blauwe parkeerzone als pilot ingevoerd. Rogier: ‘’Het is mooi dat wij steun hebben gekregen van andere partijen en de wethouder nu eindelijk concrete plannen presenteert om in meerdere winkelgebieden in Den Haag een groengele zone in te voeren. Daar hebben wij, winkeliers en klanten lang op gewacht!’’

Wethouder de Bruijn (parkeren) liet afgelopen vrijdag in een brief aan de gemeenteraad weten welke winkelgebieden in aanmerking komen voor een pilot groengele zone. Dit zijn de Loosduinse Hoofdstraat, de Fahrenheitstraat/Thomsonlaan, de Reinkenstraat en de Goudsbloemlaan. Er vinden op dit moment gesprekken plaats met de winkeliers in deze straten. ‘’Wij zijn erg blij met de uitbreiding van de groengele zone. Klanten kunnen het eerste uur gratis of tegen een zeer laag tarief van bijvoorbeeld 10 cent parkeren. Mensen zullen sneller even een boodschapje gaan doen en dit kan een enorme impuls opleveren voor winkelcentra en winkelstraten. Het CDA is uiteraard ook erg verheugd dat de wethouder in zijn brief aangeeft mogelijkheden te zien voor een vervolg in nog meer andere winkelgebieden,’’ aldus Rogier.