20 februari 2017

Investeringen Noordelijk havenhoofd Scheveningen

Begin 2018 gaat het gebeuren: het Noordelijk havenhoofd op Scheveningen wordt opgeknapt. Het CDA Den Haag vindt het prachtig dat particuliere visbedrijven en de gemeente, onder leiding van CDA-wethouder Karsten Klein, gezamenlijk 100 miljoen gaan investeren in de vernieuwing van de visafslag. De banenmotor van Scheveningen.

De gemeente Den Haag en de diverse visserij-bedrijven hebben de handen ineen geslagen om de visserij op Scheveningen weer te laten bloeien. Er worden investeringen gedaan in de bedrijven en in de openbare ruimte. CDA-woordvoerder Scheveningen Cees Pluimgraaff: ''Mooi nieuws! Vis en Scheveningen horen bij elkaar. Visserij is traditioneel de sterkste sector van Scheveningen en biedt banen voor 2500 mensen. Met name voor de laaggeschoolde arbeid waar nu veel behoefte aan is. Met deze investering heeft de visafslag voor de komende 25 jaar weer een sterke concurrentiepositie.''

Behalve visserij vind je in de haven straks ook een Skybar, een hotel, een nieuw onderkomen voor de reddingsbrigade, een parkeergarage, een nieuw visrestaurant en een Fish Experience, waar je alles leert over visserij. “Een mooie ontwikkeling die indertijd is neergezet door oud-CDA raadslid Michel Santbergen en die nu resulteert in een geweldige uitvoering! Een mooie impuls voor Scheveningen Haven en de werkgelegenheid op Scheveningen!“ aldus Pluimgraaff.