09 juni 2016

Jaarlijks onderzoek kwaliteit zorgaanbieders

De gemeente zal jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit laten voeren naar de diverse bedrijven die thuiszorg aanbieden in onze stad. De gehele gemeenteraad steunde een voorstel van het CDA hiertoe.

CDA-woordvoerder zorg Michel Rogier: ‘’Door samen met belangenorganisaties een klanttevredenheidsonderzoek naar de zorgaanbieders op te stellen, deze jaarlijks te verrichten en de uitslagen daarvan te publiceren, houden we de zorgaanbieders scherp en betrekken we cliëntenorganisaties actief bij de kwaliteit van de zorg in Den Haag. Op deze manier kunnen bewoners die thuis zorg nodig hebben bij hun keuze voor een aanbieder vooraf inzien wat andere cliënten vinden van de kwaliteit van een bepaalde zorgaanbieder en zullen zorgaanbieders nog meer hun best gaan doen om de kwaliteit hoog te houden.’’

Voor het CDA is de keuzevrijheid voor cliënten van groot belang. Rogier: ‘’PvdA en HSP proberen het aantal zorgaanbieders in te perken. Het CDA vindt juist dat iemand die zorg nodig heeft zelf moet kunnen blijven kiezen uit een ruim aanbod aan zorg. De gemeente kan de cliënten helpen met de keuze door jaarlijks inzichtelijk te maken over welke zorgaanbieders andere cliënten tevreden zijn.’’