27 oktober 2014

Jaarlijkse cijfers ouderen

Op verzoek van het CDA gaat de gemeente Den Haag jaarlijks Haagse ouderen bevragen over hun levensomstandigheden. Een panel van 500 ouderen wordt telefonisch, per mail of via groepsgesprekken gevraagd  wat hen vitaal en zelfstandig houdt en wat hen hierbij belemmert. Op basis van de uitkomsten van deze jaarlijkse monitor wordt duidelijk hoe seniorvriendelijk de stad is en waar verbeteringen noodzakelijk zijn.

Het CDA is zeer verheugd met dit antwoord. Woordvoerder ouderenzorg Jerome Felida: ''Mede gelet op de komende veranderingen op het gebied van zorg en welzijn in de stad, is het monitoren van onze ouderen zeer noodzakelijk. Deze en andere ontwikkelingen, zoals het verslechteren van het OV-aanbod door focus op spitslijnen, kunnen van invloed zijn op het leven van Haagse ouderen. Gelukkig ziet het college ook het belang ervan in om aan de ouderen zelf te vragen hoe zij de veranderingen in hun dagelijks leven ervaren. Waar nodig kan het beleid vervolgens worden aangepast en voorkomen we dat kwetsbare mensen onnodig tussen wal en schip raken.''