09 april 2017

Jury favoriete clubscheids bekend

De namen van de zes juryleden die de favoriete clubscheidsrechter zullen kiezen zijn bekend. Onder andere ADO-icoon Lex Schoenmaker en voormalig profhonkballer Bart Volkerijk zitten in de jury.

(v.l.n.r.) Lex Schoenmaker, Ton Beije, Karin Blankenstein, Hanke Bruins Slot en Bart Volkerijk.

Alle sporters in Den Haag kunnen tot 17 april hun favoriete clubscheidsrechter, wedstrijdleider of assistent-scheidsrechter opgeven via www.haagseclubscheidsrechter.nl. De zes juryleden hebben de belangrijke taak om vervolgens uit al die opgegeven kandidaten tien scheidsrechters te nomineren die doorgaan naar de volgende ronde. De jury kiest zelf een jurywinnaar. De genomineerde met de meeste stemmen is de publiekswinnaar. Beide winnaars worden op 20 mei gehuldigd bij Caesar Sport en krijgen van Free Kick een compleet nieuw scheidsrechterstenue.

De jury bestaat uit Ton Beije (hoofdredacteur website haaglandenvoetbal.nl), Kees Wenneker (oud-KNVB-scheidsrechter, niet op foto), Karin Blankenstein (voorzitter van de John Blankenstein Foundation tegen homohaat in de sport), Hanke Bruins Slot (Tweede Kamerlid CDA), Bart Volkerijk (oud internationaal honkbalspeler) en Lex Schoenmaker (oud-profvoetballer, onder andere bij ADO Den Haag).

#clubscheids