27 juni 2018

Karsten Klein: haal finish Volvo Ocean Race opnieuw naar Den Haag

Afgelopen zondag heeft de hele stad kunnen genieten van de finish van de Volvo Ocean Race. Het CDA is dan ook trots dat zo’n groot evenement plaatsvindt in onze stad, dit is geen vanzelfsprekendheid. Daarom roept Karsten Klein het stadsbestuur op om nu al aan de slag te gaan om dit succes weer naar Den Haag te halen.

“Deze week moeten we volop genieten en bovenal trots zijn dat de finish van de Volvo Ocean Race in Den Haag plaatsvindt. Maar er is gelijk ook werk aan de winkel. De organisatie van de race is namelijk van eigenaar gewisseld. Niet langer is Volvo eigenaar van het evenement, maar Atlantic Ocean Racing Spain. Deze wisseling biedt grote kansen voor Den Haag, want dit betekent dat we het evenement weer naar Den Haag kunnen halen, omdat het niet langer vanzelfsprekend is dat de finish in Göteborg plaatsvindt. Ik roep de wethouder dan ook op om nu al actief aan de slag te gaan en te zorgen dat de finish voor de volgende editie opnieuw naar Den Haag komt, want zo’n finish komt niet vanzelf naar Den Haag.” Aldus Karsten Klein.

Kavish Partiman voegt toe: “Naast dat het een ontzettend mooi evenement is en we hier met z’n allen van kunnen genieten leveren dit soort evenementen de Haagse ondernemers natuurlijk ook heel veel geld op. Het is belangrijk dat we weten hoeveel dit nou uiteindelijk oplevert daarom heb ik aan de wethouder gevraagd om dit uit te rekenen. Zodat we hier een goed beeld van krijgen.”