23 november 2015

Karsten Klein opent Vrijwilligersacademie

Vanaf vandaag gaat de Den Haag Doet Vrijwilligersacademie van start. Het betreft een online-platform, waar vrijwilligers gratis cursussen kunnen volgen. Het aanbod omvat workshops, cursussen en trainingen die helpen om het vrijwilligerswerk beter uit te voeren.

Er zijn onder meer workshops interculturele communicatie, omgaan met dementie, omgaan met ongewenst gedrag, het bedienen van een defibrillator (AED) en taalontwikkeling en de rol van ouders hierbij. De Den Haag Doet Vrijwilligersacademie is een initiatief van CDA-zorgwethouder Karsten Klein en vrijwillligersorganisatie PEP.

Haagse Hulde
Morgen reikt wethouder Klein ook de Haagse Hulde uit. Dit is dé jaarlijkse prijs voor vernieuwend vrijwilligersbeleid. Het thema dit jaar is: Haagse buurtkracht, samen voor elkaar. Alle organisaties uit Den Haag die werken met vrijwilligers kunnen maken kans maken op De Gouden Hulde ter waarde van € 3.500,- of De Zilveren Hulde ter waarde van € 1.500,-. Tijdens het evenement wordt ook De Waarderingsprijs uitgereikt. Dit is een geldprijs, waarmee organisaties zelf een project kunnen opzetten om hun eigen vrijwilligers te bedanken.