12 januari 2016

Karsten Klein presenteert Merkboek Den Haag

CDA-wethouder Karsten Klein heeft zojuist het Merkboek Den Haag gepresenteerd, het nieuwe online visitekaartje van onze stad. Den Haag wil zich de komende jaren gaan presenteren als ‘Internationale Stad van Vrede en Recht’ en ‘Stad aan Zee’.

Tijdens de presentatie van de nieuwe aanpak Haagse Citybranding 2020 legde Klein het Merkboek uit: “Het is een instrument wat iedereen kan gebruiken. Bijvoorbeeld bedrijven, hotels of onderwijsinstellingen, die de stad willen verkopen aan hun klanten, toeristen of (toekomstige) studenten. Ze kunnen daar foto’s en teksten rechtenvrij downloaden. Daarmee beogen we dat iedereen hetzelfde over de stad spreekt en bepaalde onderdelen aanstipt. Daarmee verhoog je de herkenbaarheid van onze mooie stad over de hele wereld.”

Behalve de hoofdelementen 'Stad aan Zee' en 'Internationale Stad van Vrede en Recht', behoren ook het Binnenhof en de aanwezigheid van het Koningshuis en toonaangevende bedrijven en instellingen tot de pijlers onder de nieuwe aanpak Citybranding. Het Merkboek staat vol sfeerfoto’s en –video’s, illustraties en facts & figures die ‘het verhaal van Den Haag’ helpen te vertellen. Alles is voor iedereen direct downloadbaar, rechtenvrij en op maat gemaakt voor alle doelgroepen. Gebruiken mag maar hoeft niet.

Woordmerk
Begin februari wordt ook het nieuwe woordmerk van Den Haag gepresenteerd. Momenteel broeden negen afgestudeerden van de Koninklijke Academie Beeldende Kunsten samen nog op het definitieve ontwerp, dat zal verschijnen in het Nederlands en Engels (The Hague).

Het nieuwe Merkboek Den Haag vind je hier! En het introductiefilmpje kijk je hier!