09 juli 2016

Karsten Klein reikt Haagse Parel uit

Deze zaterdagmiddag reikte CDA-wethouder Economie Karsten Klein de Haagse Parel uit aan de oer-Haagse Firma Knijnenburg. Het bedrijf levert volgens de gemeente een grote bijdrage aan de Haagse economie.

De gemeente Den Haag wil graag iets extra’s doen voor bedrijven die zich bovengemiddeld verdienstelijk maken voor de stad. Het zijn immers bedrijven die de Haagse economie stimuleren en banen creëren. In februari 2011 is om die reden de Haagse Parel ingesteld. Dit is een gemeentelijke onderscheiding binnen het beleidsveld Economie om een blijk van waardering te tonen voor bedrijven die een belangrijke bijdrage leveren aan de Haagse Economie. De Haagse Parel wordt niet jaarlijks uitgereikt, maar op incidentele basis. Er zijn dus slechts enkele bedrijven in de stad die deze eer tot nog toe is toegekomen. Onder andere Madurodam, Café De Zwarte Ruiter en Het Haagse hoofdkantoor van CB&I ontvingen de prijs. Door het college is besloten om de Haagse Parel dit jaar uit te reiken aan Jan Knijnenburg ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van het bedrijf en voor de bijdrage die het bedrijf levert aan de Haagse Economie. Als belangrijke speler in het Haagse MKB helpt Firma Knijnenburg bij het opruimen van het (vuurwerk)afval in de nieuwjaarsnacht, heeft het bedrijf een werkakkoord gesloten et de gemeente om werklozen stage te laten lopen binnen het bedrijf, is Knijnenburg een voorbeeld op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en sponsort de firma ADO Den Haag, Parkpop en de Haagse Paardendagen.