Karsten Klein reikt Retailprijs 2016 uit aan Betje Wolffstraat en Zeeheldenkwartier
De winkelgebieden Betje Wolffstraat en Zeeheldenkwartier hebben de Haagse HRP Retailprijs 2016 gewonnen. De HRP Retailprijs wordt jaarlijks door CDA-wethouder Economie Karsten Klein uitgereikt aan twee Haagse ondernemersverenigingen die het beste idee hebben om hun winkelgebied beter op de kaart te zetten.
De winnaar BIZ Betje Wolffstraat kwam met het plan voor het realiseren van een 'Wijkwinkel van de toekomst'. Het realiseren van een centrale plek in de wijk met een sociale en maatschappelijke functie met als doel meer verbondenheid te creëren tussen onder andere (wijk)bewoners en winkeliers. BIZ Zeeheldenkwartier viel ook in de prijzen met 'Shine your light on me', waarbij alle ondernemers uit het winkelgebied tijdens de donkere maanden van het jaar hun etalage extra verlichten, waardoor bezoekers naar de winkels worden getrokken en de sfeer in het winkelgebied verbetert.
Wethouder Klein: "Ik ben altijd onder de indruk van de Haagse kracht die ontstaat als ondernemers samen optrekken. Dat de maatschappelijke rol van winkelgebieden bij deze samenwerking naar bovenkomt, maakt dat één plus één hier drie wordt." De Haagse HRP Retailprijs is een gezamenlijk initiatief van gemeente Den Haag en het Haags Retailpunt. Het Haags Retailpunt zet zich in om winkelgebieden in de stad te versterken, hen uit te dagen en in staat te stellen om zich verder te professionaliseren. Zij staan Haagse winkeliers- en ondernemersverenigingen bij met informatie en advies, zodat zij zo goed mogelijk kunnen ondernemen.