21 september 2016

Karsten Klein start Just Peace Festival

Samen met scholieren van het Hofstad Lyceum hees CDA-wethouder Karsten Klein (Economie) zojuist één van de 44 vredesvlaggen in de masten bij Den Haag Centraal Station. Het Just Peace Festival is officieel geopend!

Het hijsen van de 44 vlaggen was de feestelijke start van het Just Peace Festival in onze stad. Tijdens het vier dagen durende festival staat Den Haag, dé internationale stad van Vrede & Recht, met tal van activiteiten volledig in het teken van vrede. Zo kan men tijdens het Just Peace festival onder andere deelnemen aan de Vredesloop en diverse debatten, genieten van muziekoptredens en de World Press Photo tentoonstelling, of een kijkje nemen bij een aantal internationale organisaties die eenmalig hun deuren openen voor het publiek.

De 44 vlaggen bij het CS zijn ontworpen door kunstenaars uit allerlei landen. Er bestaat namelijk officieel geen wereldwijde vredesvlag.