12 juni 2015

Lancering Volunteer The Hague

Gisteren lanceerde CDA-wethouder Karsten Klein in samenwerking met PEP Den Haag het evenement  Volunteer The Hague. Volunteer The Hague is een bijeenkomst om internationals kennis te laten maken met vrijwilligerswerk en de online vacaturebank (www.volunteerthehague.nl).

In Den Haag, de internationale stad van vrede en recht,  gaan steeds meer mensen uit het buitenland zich , al dan niet tijdelijk, vestigen. ‘’Op dit moment telt Den Haag 30.000 Engels sprekende internationals. Zij spelen een dynamische rol in de economie en internationale uitstraling van de stad’’, aldus Klein. ‘’De gemeente Den Haag heeft als doel om vrijwilligerswerk verder te stimuleren bij deze groeiende groep. Daarnaast worden Haagse organisaties actief gestimuleerd om vrijwilligerswerk aan te bieden dat geschikt is voor internationals.’’ Op het Volunteer The Hague event ontmoeten meer dan 350 internationals 43 organisaties die internationale vrijwilligers zoeken.