11 maart 2015

Leerlingen Cantateplein veilig naar school

De gemeente gaat naar aanleiding van vragen van het CDA de verkeersveiligheid rondom het Cantateplein in Loosduinen verbeteren.

Onlangs verzochten CDA-raadsleden Daniëlle Koster en Michel Rogier de gemeente om de verkeersveiligheid rondom de school op het Cantateplein te verbeteren. ‘’Het is wachten tot het mis gaat’’, stelde fractievoorzitter Koster, die nu aangeeft zeer opgelucht te zijn dat de gemeente er zorg voor gaat dragen dat alle kinderen veilig naar school kunnen.

De gemeente is voornemens om eenrichtingsverkeer in te stellen aan beide zijden van het plein in de richting van de Sonatinestraat. ‘’Mooi nieuws want dan wordt al het verkeer bij het halen en brengen van de kinderen in één richting gestructureerd. Dit betekent geen verkeer uit onverwachte hoek’’, aldus Michel Rogier. Op dit moment is de gemeente in overleg met diverse belanghebbenden en de wegbeheerder van stadsdeel Loosduinen om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.