26 november 2015

Loterij lokkertje voor fietsen in de stalling

Gratis meedoen aan een loterij met het afhaalbonnetje van je geparkeerde fiets. Dat moet volgens CDA-raadslid Michel Rogier mensen verleiden om hun fiets, in plaats van her en der door de stad, in een bewaakte gratis gemeentelijke fietsenstalling te plaatsen. Tijdens de raadsvergadering vanavond vraagt Rogier de wethouder zijn idee uit te gaan voeren.

Rogier denkt dat zo'n dergelijk winsysteem makkelijk te realiseren is. "Als je je fiets stalt, krijg je een bonnetje met een nummer. Eén keer in de week wordt een nummer getrokken en die persoon wint dan een mooie prijs." Rogier ziet het helemaal zitten. Op dit moment staan er vooral in het centrum veel fout geparkeerde fietsen. Een grote ergernis van bewoners en bezoekers van de stad. Deze loterij zou volgens Rogier mensen kunnen stimuleren hun fiets netjes te stallen. Rogier: ’’Wellicht dat winkeliers, die ook last hebben van her en der geparkeerde fietsen, de prijzen wel willen sponsoren."