07 juni 2017

Madurodam mag uitbreiden

Goed nieuws wat CDA-er Cees Pluimgraaff betreft: Madurodam mag uitbreiden. ‘’Super dat een Haags icoon, onmisbaar onderdeel van onze stad, dat jaarlijks meer dan 600.000 bezoekers trekt, mag uitbreiden en in onze stad zal blijven.’’ Het Haagse pretpark mag 0.6 hectare uitbreiden en het groen dat daarmee verloren gaat wordt uitgebreid gecompenseerd.

Het CDA is van mening dat Madurodam in de stad de ruimte moet krijgen. Pluimgraaff: ‘’Het is enorm fijn voor Madurodam en de stad dat de kogel eindelijk door de kerk is. De miniatuurstad wil al jaren uitbreiden om, onder alle weersomstandigheden, aantrekkelijk te blijven voor bezoekers. Nu maken we dat mogelijk.’’

De Artis van Den Haag
Pluimgraaff zei eerder dat Madurodam bij Den Haag hoort zoals Artis bij Amsterdam en Blijdorp bij Rotterdam. ‘’Het is ondenkbaar dat dit icoon niet zou mogen uitbreiden en daardoor uit Den Haag zou moeten vertrekken. Madurodam hoort bij onze stad! Daarbij moeten ook de banen van 500 Hagenaars en de impact die al die duizenden bezoekers en toeristen op de Haagse economie hebben niet vergeten worden. Ook geeft Madurodam veel aan de stad in de vorm van goede doelen en maatschappelijke projecten in de stad. De plannen die nu voorliggen hebben wat het CDA betreft een goede balans tussen ecologie, economie en werkgelegenheid en Madurodam heeft ons laten weten content te zijn met de plannen.’’

Andere partijen tot inzicht
Pluimgraaff vindt het goed dat nu ook andere politieke partijen de uitbreidingsplannen van Madurodam, die in nauw overleg zijn gemaakt met natuurorganisaties, als positief ervaren en betreurt het dat het zo lang heeft moeten duren totdat partijen tot dit inzicht zijn gekomen.