28 april 2015

Meetbare doelen bij evenementen

Het CDA Den Haag vraagt het college om meetbare doelen te stellen bij evenementen, waar de gemeente een financiële bijdrage aan levert. Het is volgens het CDA namelijk vaak niet duidelijk in hoeverre de beoogde doelen bereikt worden.

CDA-raadslid Desh Ramnath: "Als de gemeente een financiële bijdrage levert aan een evenement in het kader van bijvoorbeeld integratie, dan is het belangrijk dat achteraf duidelijk is in hoeverre het evenement heeft bijgedragen aan dit doel."

Ramnath was zaterdag op het Vele Kleuren Festival, en merkte dat het publiek voor bijna 99% Surinaams Hindostaans was. De programmering van het evenement was ook volledig gericht op deze doelgroep. "Niet alleen bij dit evenement, maar ook bij andere evenementen lijkt het mij goed om aan te sturen op een meer divers programma. Op die manier trekt een evenement een breder publiek, waardoor verschillende doelgroepen met elkaar in contact komen. Dit bevordert de integratie", aldus Ramnath.