27 augustus 2017

Michel weer terug van vakantie!

De eerste week na de zomer was weer erg leuk. Je leest het allemaal in de Week van Michel!

Ik ben deze week heerlijk weer aan de slag gegaan in onze mooie stad achter de duinen!

Den Haag zal de komende decennia veranderingen ondergaan op het gebied van energieverbruik en bereikbaarheid.
Daarom heb ik deze week voor meer technische opleidingen in onze stad gepleit. Het is een uitgelezen aanleiding om, samen met het bedrijfsleven en onderwijsinstellingen, nu in te zetten op een uitbreiding van het aantal technische opleidingen.
Hoe mooi is het niet als we hier lokaal opleidingen hebben voor de banen waarmee werkgelegenheid is gemoeid in het kader van de energie- en mobiliteitstransitie.

Dit lijkt mij beter dan dat we straks door de omstandigheden gedwongen zijn om werknemers en kennis te moeten importeren uit het buitenland.

In het kader van de Agenda Ruimte voor de stad (waar kunnen we nog woningen toevoegen) was er woensdag een bewonersbijeenkomst in Buurthuis van de Toekomst DUNO.

Druk en warm. Er was veel betrokkenheid van bewoners, maar je merkt dat als er nog veel onopgeloste problemen in een buurt zijn, zoals een enorm tekort aan beloofde parkeerplaatsen, het draagvlak voor nieuwe initiatieven ver te zoeken is. Jammer. Als gemeente en als individuele politicus moet je woord houden, anders gaan de hakken het zand in…

Verder al weer veel goede gesprekken gehad, zoals op de Haagse Markt waar ik zaterdag de hele dag jurylid was bij het Standwerkersconcours.

Dat was erg leuk om te doen en op zulke momenten gaat het bij mij wel kriebelen om weer eens zelf op de markt te staan!

Verder was de week van Michel weer gevuld met bezoekjes in de stad en menig terrasje….