02 juli 2014

Mindervaliden en ouders met kinderwagen ook welkom in Tweede Haven Scheveningen

CDA-er Cees Pluimgraaff wil dat het makkelijk wordt om van de Schokkersweg naar de Tweede Haven te komen en verzocht het college vanochtend in de commissievergadering te komen met een uitgewerkt voorstel om de trappartij in de oksel van de tweede haven te voorzien van een ‘rampe voor invaliden, kinderwagens en rollators’.  Wethouder de Bruijn zegde hem toe hier naar te kijken.

Pluimgraaff is al een tijd in gesprek met bewoners, ondernemers en het stadsdeelkantoor om in de hoek van de Tweede Haven, naast de Pasta Company, een glooiend voetpad te realiseren. Onlangs bezocht hij het gebied nog met college Michel Rogier en collega’s van D66 en VVD.

Cees Pluimgraaff: “Op een mooie zondag komen veel toeristen over de Schokkersweg die in de Tweede Haven nog wat willen eten en drinken. Maar als je niet zo goed ter been bent moet je helemaal omlopen om beneden te komen. Niet goed voor hen maar ook zeker niet voor de ondernemers in het gebied. Ook voor de bewoners van het verzorgingshuis Uiterjoon is een oplossing zeer wenselijk.  In de hoek is voldoende ruimte om een mooi glooiend pad aan te leggen. Dit maakt het nog wat levendiger in het gebied.”