25 oktober 2016

Omstreden Pokémon-paal verwijderd en geveild voor goed doel

De gemeente Den Haag zal de Pokémon-paal op Kijkduin uiterlijk 1 november eindelijk verwijderen. De paal wordt geveild voor een goed doel.

CDA–raadslid Michel Rogier uitte meerdere malen grote woede over de komst van de Pokémon-paal. ‘’Het Pokémon-spelletje bracht leuke levendigheid op Kijkduin totdat de gemeente zonder overleg een Pikachupaal neerzette en het pittoreske Kijkduin uitriep tot ware Pokémonhoofdstad. Het werd daarna steeds drukker en drukker. We zien een paar duizend man tegelijk over het strand, de duinen, door de wijk, over terrassen en vanuit bushaltes zo de straat over naar één bepaalde plek rennen. Gekkenhuis! Kijkduin is sindsdien geen rustige familiebadplaats meer en bewoners en ondernemers ondervinden grote overlast.’’

Eerste bod
Rogier is dan ook zeer verheugd dat de gemeente de overlast op Kijkduin nu eindelijk erkent en de paal verwijdert. Rogier: ‘’Helemaal mooi dat de paal nu ten goede komt aan een goed doel: scoutinggroep De Rimboejagers voor de renovatie van hun clubhuis op landgoed Ockenburgh.’’ Rogier zal zelf het eerste bod uitbrengen op de paal bij de veiling. Om De Rimboejagers te ondersteunen maar ook om een mooie herinnering te hebben aan zijn strijd om de Poké-overlast op Kijkduin te beperken.