20 maart 2017

Onacceptabel dat bankjes van tram- en bushaltes nog niet vervangen worden

Het CDA in Den Haag snapt niet dat de Metropoolregio Rotterdam-Den Haag nog niet weet wanneer de bankjes bij tram- en bushaltes vervangen worden. Maandag liet de Metropoolregio aan Omroep West weten dat een geschikte en veilige bank gekozen moet worden voordat de leverancier aan de slag kan. De gewraakte bankjes hebben gaatjes, waar een vingertje makkelijk in past.

Inmiddels zijn er vier incidenten geweest waarbij kinderen met hun vinger klem kwamen te zitten in de gaatjes van de banken bij tram- en bushaltes. Het laatste ongeluk gebeurde aflopen zondag op de Loosduinseweg in Den Haag. Tien dagen geleden liet de Metropoolregio nog weten alle 1100 bankjes te zullen vervangen.

''Wij waren verheugd toen we de beslissing van de Metropoolregio hoorden, maar dat ze nog niet weten wanneer de bankjes vervangen worden is frustrerend,'' zegt Michel Rogier van het CDA Den Haag. ''Het is het zoveelste incident met de bankjes en ja vervangen kost geld en kost tijd, maar dat moet nu ondergeschikt zijn aan het risico. Kinderen kunnen levenslang verminkt raken nog los wat het psychisch met ze doet.''