24 juni 2017

Onbegrip over kritiek PvdA op bedrijven Norfolkterrein

Het CDA neemt met verbazing kennis van de kritiek van de PvdA op het voornemen van het college om, mede op verzoek van het CDA, op het voormalig Norfolkterrein havengebonden en maritieme bedrijvigheid terug te brengen.

CDA-raadslid Cees Pluimgraaff ligt zijn verbazing toe: ‘’De partij van de arbeid, met nadruk op het woord arbeid, stelt dat we achterlopen met het bouwen van sociale huurwoningen en wil woningen bouwen op deze locatie in de haven van Scheveningen. Onzinnig, want alle afgesproken sociale huurwoningen in dit gebied worden nu al gebouwd tussen Scheveningen-dorp en Duindorp. De zogenaamde Muur van Marnix is zelfs nog niet eens af en de PvdA wil alweer meer. Erg jammer dat de PvdA zo met Scheveningen Haven omgaat. Luxe wonen aan de haven wil iedereen wel maar daar is de haven niet voor gegraven. De haven is voor bedrijvigheid. Want, zeg ik tegen mijn PvdA-collega’s, naast een woningtekort heeft de stad ook altijd nog een tekort aan banen.’’