09 juni 2015

Onveilig kruispunt Sav. Lohmanlaan – Daal en Bergselaan

Het CDA Den Haag vraagt het college met spoed de verkeersveiligheid op het kruispunt Savornin Lohmanlaan – Daal en Bergselaan in Loosduinen te onderzoeken. Volgens bewoners en medewerkers van verzorgingshuis Duinhage is de situatie aldaar zeer gevaarlijk en gebeurt er eens in de twee weken een ongeluk.

‘’Diverse omwonenden uitte hun zorgen over de verkeerssituatie aan onze fractie’’, aldus Michel Rogier, die zelf afgelopen week bij het kruispunt is gaan kijken. ‘’Medewerkers van verzorgingshuis Duinhage vertelden mij dat hun bedrijfshulpverleners geregeld hulp verlenen aan verkeersslachtoffers op het kruispunt.’’ Het CDA Den Haag staat voor een goede verkeersveiligheid vooral op routes naar scholen en sportvoorzieningen waar veel kinderen gebruik van maken en vraagt dan ook aan het college om spoedig, samen met omwonenden, naar de verkeerssituatie op het kruispunt op de Savornin Lohmanlaan te kijken.

Update 7 juli 2015: Den Haag is geschrokken en gaat samen met betrokkenen aan de slag met dit kruispunt.