09 november 2016

Onveilige verkeerssituatie Nieboerweg Duindorp

CDA-er Cees Pluimgraaff vraagt het college de onveilige verkeerssituatie op de Nieboerweg bij Duindorp aan te pakken. Na het verwijderen van het stoplicht en zebrapad enkele jaren geleden rijden auto’s er veel te hard en is veilig oversteken onmogelijk.

Pluimgraaff: ‘’In 2013 uitte het CDA al felle kritiek op het voornemen van het college om het zebrapad en het stoplicht op de Nieboerweg ter hoogte van de Zeezwaluwstraat te verwijderen. Volgens het CDA zouden auto’s dan te weinig worden afgeremd en nog harder rijden. Het college antwoorden ons dat we ons geen zorgen hoefden te maken. Nu blijkt een paar jaar later echter dat onze voorspelling wel degelijk correct was en er nu een zeer onveilige situatie is ontstaan.’’
Pluimgraaff vraag het college, mede gelet op de vele kinderen die vanuit de wijk in de ochtendspits de Nieboerweg moeten oversteken om naar school te komen, de verkeerssituatie opnieuw te evalueren en op korte termijn maatregelen te nemen om oversteken op de Nieboerweg veiliger te maken. Het terugplaatsen van het zebrapad en de stoplichten behoort daarbij tot de mogelijkheden.