01 september 2017

Oost Europees centrum geopend in Laak

Vandaag opende CDA-wethouder Karsten Klein het Oost Europees centrum in Laak. Het centrum wordt een ontmoetingsplek voor Hagenaars uit Midden- en Oost-Europa.

Klein is trots dat er een ontmoetingscentrum is voor de ruim 20.000 MOE-landers in onze stad. ‘’Zij misten een plek waar ze kunnen samenkomen, activiteiten kunnen  organiseren en elkaar helpen, bijvoorbeeld met het leren van de taal of vragen over Nederlandse gebruiken en lastige procedures. Ik ben trots op alle vrijwilligers die de opening van het centrum mogelijk hebben gemaakt en op de vele tientallen vrijwilligers die na de opening de velen activiteiten zullen gaan coördineren en organiseren. Gefeliciteerd!’’

In het Oost Europees centrum werken vrijwilligers en diverse (welzijns-)organisaties samen om activiteiten zoals schaken, dansen, koken, pilates en zelfverdediging maar ook taalcursussen te organiseren. Het centrum zit in de Peilstraat 67 en is dinsdag en donderdag van 18.00 tot 21.00 uur, woensdag van 09.00 tot 17.00 uur en zaterdag van 10.00 tot 14.00 uur geopend.