03 september 2015

Openingstijden Haagse musea niet van deze tijd

Weer trekt het CDA aan de bel over de openingstijden van Haagse musea. De lokale partij vindt het niet bevorderlijk voor de toerisme in Den Haag dat de meeste Haagse musea pas om 11.00 uur hun deuren openen en al om 17.00 uur sluiten.

CDA-woordvoerder Toerisme Cees Pluimgraaff: ‘’We zien de laatste tijd een trend van citytrips, waarin een bezoeker meer wil zien in een kortere tijd. Toeristen beginnen hun dag al vroeg om zoveel mogelijk van onze mooie stad te kunnen zien. Dan kan het toch niet zo zijn dat Haagse musea pas aan het einde van de ochtend openen en aan het eind van de middag alweer dicht zijn?’’ Pluimgraaff noemt als voorbeeld het Rijksmuseum in Amsterdam, maar ook het Louvre in Parijs, die vanaf 9 uur ‘s ochtends open zijn en in drukke periode tot 22.00 uur in de avond nog bezoekers ontvangen. ‘’Den Haag moet juist ook inspelen op de trend van vluchtige bezoeken en toeristen door het verruimen van openingstijden de gelegenheid geven om ook na reguliere werkuren onze prachtige stad te leren kennen.’’