23 juni 2016

Opheldering toekomst sporthal Lindoduin

Het CDA wil opheldering over de toekomst van sporthal Lindoduin op Scheveningen. Er is angst dat door het eventuele vertrek van de beachvolleybalvereniging Lindobeach naar de Sportcampus Zuiderpark er aanpassingen aan het gebouw gedaan zullen worden, waardoor ook de andere sportverenigingen geen gebruik meer kunnen maken van Lindoduin.

‘’Scholen en verenigingen, waaronder de turnvereniging C.G.V. Scheveningen, maken samen met Lindobeach gebruik van Lindoduin. Wanneer Lindobeach vertrekt uit de sporthal is de gemeente voornemens om het deel van Lindobeach in de sporthal te sluiten waardoor ook de kantine en de kleedkamers verdwijnen. Dit zou ertoe leiden dat de andere sportverenigingen geen gebruik meer kunnen maken van Lindoduin’’, aldus Scheveninger en woordvoerder Sport van het CDA Cees Pluimgraaff. ‘’Gezien de grote vraag naar sportruimtes bij veel verenigingen in onze stad pleit het CDA er voor dat sporthal Lindoduin en de sportfaciliteiten van Lindoduin voor verenigingen beschikbaar blijven. Ik ben benieuwd naar de antwoorden van de wethouder op onze kritische vragen.’’