04 juni 2015

Opknapbeurt voor twee voetpaden

Naar aanleiding van vragen van het CDA Den Haag gaat de gemeente twee voetpaden op de Mient en de Groen van Prinstererstraat herstellen. Door de slechte staat van de twee straten gebeuren er geregeld ongelukken waarbij vooral ouderen en jonge kinderen ten val komen.

In antwoorden op de vragen van CDA-er Daniëlle Koster erkent de gemeente dat beide situaties, een nabij een kinderboerderij en een bij een drukbezocht winkelcentrum, verre van voetgangersvriendelijk zijn. De gemeente wijdt de slechte staat van de straten aan de wortelgroei van bomen en belooft de wortels aan de oppervlakte te verwijderen en de ondergrond te egaliseren. Koster is verheugd over de snelle actie van de gemeente: ‘’Het is belangrijk dat ouderen mobiel blijven en zelf hun boodschapjes kunnen blijven doen. Het is goed voor de gezondheid om dagelijks een wandeling te maken en ook eenzaamheid wordt hiermee tegen gegaan.‘’ Dat gezinnen optimaal gefaciliteerd moeten worden in onze stad roept het CDA al jaren. ‘’Wat het CDA betreft is onze hele stad, inclusief de voetpaden, kinderwagen- en kindvriendelijk. Ouders moeten makkelijk op pad kunnen met hun kinderen. Fijn dat de gemeente hier hetzelfde over denkt!’’