02 juli 2014

Oplossing OV-bereikbaarheid Schilderswijk

Onlangs agendeerde Michel Rogier in de commissievergadering een brief waarin de wethouder negatief reageert op de motie van september 2013 waarin het CDA samen met PvdA, D66, HSP, SP en GroenLinks het college oproept om buslijn 18 te behouden.

Rogier gaf in de discussie in de commissievergadering vanochtend aan dat hij inziet dat de wethouder inderdaad niet lijn 18 kan behouden maar zich ernstig zorgen maakt over de trend van het verdwijnen van buslijnen. Hij kreeg van de wethouder een toezegging dat de wethouder zich gaat inspannen om in de dienstregeling 2015 met een oplossing voor de OV-bereikbaarheid voor dit stukje van de Schilderswijk te komen.

Rogier is blij met deze toezegging van de wethouder. ‘’Het verdwijnen van lijn 18 gaat ten koste van de belangrijke sociale functie van het openbaar vervoer in de Schilderswijk. Reizigers moeten straks 900 meter lopen naar de dichtstbijzijnde halte!’’ Het CDA maakt zich zorgen over de tendens van het verdwijnen van buslijnen in binnenstedelijke gebieden. ‘’We zullen erop blijven toezien dat iedere Hagenaar een OV-halte binnen zijn of haar bereik heeft.’’