01 september 2016

Oplossing parkeerellende sportvelden Madestein in zicht

De gemeente belooft na kritische vragen van het CDA Den Haag sportverenigingen in Madestein zo spoedig mogelijk duidelijkheid te verschaffen over de geldende parkeerregels en meer parkeerplekken te realiseren. In het weekend is het voor veel bezoekers namelijk onduidelijk waar zij hun auto mogen parkeren en zijn er te weinig parkeerplekken beschikbaar bij de sportverenigingen.

In het sportgebied Madestein zitten onder andere Hockeyvereniging HDS, voetbalverenigingen GDA en SV Loosduinen, die samen zo’n 3000 sportieve leden tellen die doordeweeks op diverse avonden trainen en in het weekend allen wedstrijden spelen en leden van uitspelende clubs ontvangen. Op dit moment is parkeren daar volgens de verenigingen en het CDA een ‘chaos’. CDA-er Michel Rogier is blij met de beloofde verbeteringen van de gemeente: ‘’Het is mooi dat het college tegemoet komt aan de wens van de sportverenigingen en hen op korte termijn duidelijkheid gaat verschaffen over de geldende parkeerregels. De verenigingen kunnen deze dan door-communiceren richting leden en bezoekers. Dit zal veel ellende schelen.’’ Nog meer verheugd is Rogier over het voornemen van de gemeente om de parkeercapaciteit in dit gebied te vergroten: ‘’De parkeerdruk in het gebied is vooral in het weekend veel te hoog. Het is fijn dat de gemeente gaat zoeken naar een oplossing om te voorzien in voldoende goede en verkeersveilige parkeermogelijkheden. We zijn benieuwd naar de plannen en houden het in de gaten!’’

De gemeente zal bij de herinrichting ook de afwatering van het parkeerterrein aanpakken zodat het gebied na regenval minder modderig en glad wordt. Dit was een andere grote ergernis van leden en bezoekers.