26 juni 2018

Pak parkeerellende rond sportvelden Madestein aan

Het CDA trekt opnieuw aan de bel over de parkeerchaos bij de sportvelden in Madestein. Michel Rogier wil weten waar de beloofde extra parkeerplekken blijven en tot die tijd roept hij het stadsbestuur op om met een tijdelijke oplossing te komen.

Twee jaar geleden beloofde de wethouder naar aanleiding van kritische vragen van Rogier dat hij met plannen zou komen om de parkeerproblemen bij de sportverenigingen in Madestein (onder andere Hockeyvereniging HDS, Voetbalclub GDA en SV Loosduinen, samen goed voor zo’n 3000 leden) op te lossen. Een jaar later heeft Rogier opnieuw aan de bel getrokken ook toen beloofde de gemeente de problemen op te lossen, maar weer een jaar later verneemt het CDA van de sportverenigingen en diverse sporters dat er nog steeds niet voldoende verbeterd is aan de situatie. Rogier: ‘’Nog steeds zijn er te weinig parkeerplekken voor de sporters. Vooral in het weekend is er complete chaos. Wij willen dat het stadsbestuur haar beloftes nakomt en willen dat de gemeente er snel mee aan de slag gaan.’’

Vervolgens voegt Rogier toe: ‘’Het parkeerprobleem zou voor een groot deel opgelost kunnen worden door de stronken en wortels alvast te verwijderen van de alreeds gerooide bomen die gaan verdwijnen en hier betonplaten neer te leggen bij aanvang van het nieuwe seizoen, zodat sporters daar fatsoenlijk kunnen parkeren.’’

Michel Rogier: youtu.be/1akbmYYVWvc