07 juli 2016

Parkeerchaos sportverenigingen Madestein

Het CDA Den Haag maakt zich druk om de parkeerchaos rond de sportverenigingen in Madestein. Op wedstrijddagen staan rijen auto’s door een tekort aan parkeermogelijkheden noodgedwongen langs de Madesteinweg geparkeerd. In plaats van een oplossing voor de parkeerproblematiek te bedenken wil de gemeente nu een algemeen parkeerverbod instellen voor de Madesteinweg. Dat zal de chaos niet oplossen maar alleen maar vergroten volgens het CDA.

In het parkgebied Madestein in het zuidwesten van Den Haag, vinden we onder andere Hockeyvereniging HDS, Voetbalclub GDA en SV Loosduinen. Gezamenlijk tellen de verenigingen zo’n 3000 sportieve leden die doordeweeks op diverse avonden trainen en in het weekend allemaal wedstrijden spelen en leden van uitspelende sportclubs ontvangen. ‘’De parkeerdrukte is al jarenlang een probleem. Het is ongehoord dat je als lid van een vereniging helemaal aan de rand van de stad, maar ook als gast die een wedstrijd komt spelen, in de wijde omtrek je auto niet kwijt kunt,’’ aldus CDA-raadslid Michel Rogier. ‘’Het CDA wil dat de gemeente nu eens duidelijkheid over haar plannen aan de sportverenigingen verschaft en samen met de verenigingen een structurele oplossing vindt voor de parkeerproblematiek.‘’