11 februari 2016

Parkeren op bedrijfsterreinen

Doodzonde vindt CDA-raadslid Michel Rogier het dat in de avonden en in het weekend vele parkeerplekken niet worden benut. Hij wil dat de gemeente met bedrijven in gesprek gaat om hen te verzoeken hun parkeerplekken na sluitingstijd beschikbaar te stellen aan de wijk.

Rogier: ‘’Terwijl bewoners hun auto niet kwijtkunnen staan op bedrijventerreinen buiten werktijden bijna alle parkeerplekken leeg. Bijvoorbeeld in Bezuidenhout. Wij zouden graag zien dat de gemeente bedrijven verzoekt, of op enige manier stimuleert, om hun parkeerplekken beschikbaar te stellen aan de wijkbewoners en bezoekers.’’

Dit kan ook een oplossing bieden voor parkeertekorten bij grote evenementen in onze stad. Rogier noemt het voorbeeld van het concert van de Rolling Stones op het Malieveld. Toen mocht er geparkeerd worden op bedrijventerreinen in de buurt. Rogier hoop dat dit ook bij het concert van Bruce Springsteen op 14 juni, waar veel bezoekers worden verwacht, weer kan.

Wethouder de Bruijn van parkeren belooft de commissie de mogelijkheid van pop-up parkeerterreinen te onderzoeken en komt met een brief hierover.