17 februari 2016

Pluimgraaff woest op krakers Scheveningen

CDA-woordvoerder Cees Pluimgraaff is zeer ontstemd over de kidnapping van ons mooie Scheveningen door een handjevol krakers. Zojuist werd bekend dat krakers, naast drie oude herenhuizen aan de Harstenhoekweg, nog een pand op Scheveningen in beslag hebben genomen. Het gaat om een leegstaand kantoorgebouw aan de Badhuisweg.

‘’Het is niet normaal dat een stelletje profiteurs ons mooie Scheveningen terroriseert met hun illegale gekraak! Van andermans bezit blijf je gewoon af,’’ zegt de CDA-er. De krakers op Scheveningen melden dat zij de panden uit nood moeten kraken omdat zij eerder gedwongen moesten vertrekken uit een ander pand. ‘’Ik wijs de krakers op de mogelijkheid om, net als de meeste mensen doen, gewoon te gaan betalen voor een woning. Meedoen aan de maatschappij, iets nuttigs doen en een bijdragen leveren aan onze stad!’’

Pluimgraaff vindt het ongehoord dat de krakers, die naar zijn mening slechts uit zijn op eigen gewin, nu opnieuw ontwikkelingen voor heel Scheveningen in de weg zitten. Hij verwijst hiermee naar de eerdere bezetting van De Vloek. ‘’Er wordt fors geïnvesteerd in Scheveningen door de gemeente. Onder andere om Scheveningen aantrekkelijk te maken voor particuliere ondernemers die in panden willen investeren en daarmee willen investeren in Scheveningen. Krakers houden deze investeringen nu opnieuw tegen. Enorm egoïstisch vind ik dat.’’