14 juli 2015

Rondvaartorganisaties dupe werkzaamheden het Zieken

Door werkzaamheden aan het Zieken kunnen diverse rondvaart-organisaties geen gebruik maken van deze belangrijke opstapplaats in de Haagse binnenstad. De organisaties moeten hun boten in de nacht ver buiten het centrum en zelfs buiten de gemeentegrens stallen waardoor het soms enkele uren kan duren eer een boot is opgehaald voor rondvaarten. Het CDA Den Haag en D66 willen dat het college kijkt naar de mogelijkheden voor tijdelijke nachtelijke stallingsplaatsen dichterbij het centrum.

CDA-er Michel Rogier en D66-er Robert van Asten: ‘’De rondvaartboten zijn een belangrijke toeristische attractie op de Haagse binnenwateren en rondvaart-organisaties dragen enorm bij aan de aantrekkelijkheid van onze stad. Wij vinden het onnodig dat zij de dupe worden van werkzaamheden en vragen het college om te kijken of er een plekje is waar de rondvaartboten tijdelijk ‘s nachts gestald kunnen worden.''